dimecres, 3 de novembre del 2010

ACTIVITAT 1. Unitat Formativa 5. (INDIVIDUAL)

PSICOMOTRICITAT
                                     "Psico-motricitat: el cap pensa i el cos actua."


La psicomotricitat a Educació Infantil pretén oferir elements materials i/o simbologies per al descobriment del propi cos i de les seves possibilitats motrius, cognitives i   socio-afectives i així, a poc a poc, el nen va desenvolupant la seva identitat i autonomia personal.






Objectius: Desenvolupament de les competències: motrius, cognitives i socio-afectives.

-  Conseqüències: Desenvolupament de l'identitat i autonomia personal.








TIPUS DE PSICOMOTRICITAT
INSTRUMENTAL: L'educador és qui diu el que s'ha de fer. Els instruments ens serveixen per modificar una cosa. En psicomotricitat el cos es l'instrument.
RELACIONAL: L'educador es qui estimula el nen per a que faci el que vulgui. La finalitat és que el nen a través del seu cos ha de posar-se en relació amb els altres. Treballem sensoriomotriu, simbòlic i de representació.
 


  
En aquest enllaç podrem veure una classe de psicomotricitat:



7 comentaris:

  1. la definició de psicomotricitat la trovo molt llarga.lo demés bé

    ResponElimina
  2. Todas las definiciones están muy completas.
    El vídeo sin embargo, me parece un poco monótono como consecuencia, tal vez, de la música de fondo que no acompaña a la imagen.

    ResponElimina
  3. Les definicions estan molt bé i completes. En la psicomotricitat has especificat molt cada apartat i explicació i has deixat les coses molt clares.

    ResponElimina
  4. Estic d'acord amb la Montse, a mes a mes el dibuix es genial :)

    ResponElimina
  5. HE PENJAT EN EL MEU BLOG 3 IMATGES X LA DEFINICIÓ DE PSICOMOTRICITAT.PK LA DEL DIBUIX VAM DIR QUE MOLTA GENT L'HAVIA AGAFAT.MIREU AVERE SI US AGRADA CAP

    ResponElimina
  6. PSICOMOTRICIDAD

    Es una técnica que se lleva a cabo mediante un conjunto de actividades dirigidas tanto a adultos como a niños para trabajar todo movimiento que no sea un acto reflejo con la intención de conocer el propio cuerpo, aprender a controlarlo (relación cuerpo-mente) y desarrollar, de este modo, un buen movimiento corporal.
    En educación Infantil, la psicomotricidad, es muy importante porque con ella podemos educar, estimular y prevenir problemas futuros ya que ofrece elementos materiales para que el niño descubra su propio cuerpo y sus posibilidades motrices, cognitivas y socio-afectivas y, de este modo, el niño va desarrollando su identidad y su autonomía personal.

    PSICOMOTRICIDAD INSTRUMENTAL

    Modelo de psicomotricidad que se realiza con una sesión dirigida por el psicomotricista donde el cuerpo es entendido como un instrumento el cual hay que aprender a utilizar y para ello se establece una serie de actividades con la intención de trabajar una parte del cuerpo en concreto en esa sesión.

    PSICOMOTRICIDA RELACIONAL

    Modelo de psicomotricidad en la que el psicomotricista hace una propuesta de espacios y materiales dirigida al desarrollo del cuerpo de forma global y libre por parte del niño con la intención de que éste entre en contacto con los otros es decir, se relacione con los demás, a través de su cuerpo trabajando la actividad sensoriomotriz, le juego simbólico y representativo de manera que pueda expresar sus estados de ánimo, vivencias y deseos.

    ResponElimina
  7. Em sembla unes definicions molt encertades. FELICITATS!!!

    ResponElimina