dimarts, 12 d’abril del 2011

ACTIVITAT 8: Què pensem sobre el desenvolupament intel•lectual d'un infant d'entre 0 a 6 anys? (INDIVIDUAL)

ESTADI SENSORIOMOTOR

1.) Reflexe de succió: Seria un reflex que estaria en l'estadi 1 "Exercici dels reflexes". La seva funció és succionar per garantir l'alimentació i desenvolupament de l'infant. Seria una conducta reflexa, amb el temps canviarà i el nen succionarà de manera conscient. 

2.) Reaccions circulars primàries:  Estadi 2 (1-4 mesos) Accions centrades en el seu propi cos, reproduir uns efectes que primer s’han produït per atzar. (no hi ha imitació).
Primeres accions anticipatòries preparen la intel·ligència. Fase molt important perquè ajudar a conèixer el seu propi cos.

3.) Reacció circular secundària i procediment per fer durar els espectacles interessants.  ( Estadi 3: 4 a 8 mesos)
-          No hi ha conductes intencionals. La finalitat d’una acció no és planteja per endavant, sinó com a repetició de l’acte. Alguns exemples serien per exemple colpejar un objecte, aquell soroll li agrada i ho torna a fer.
-          No hi ha permanència d’objecte, però és comença a trobar un objecte parcialment amagat. La intenció de buscar l’objecte significa que l’infant intueix que els objectes continuen existint.

4.) Coordinació d’esquemes secundaris i aplicació dels mateixos a noves situacions. (Estadi 4: 8-12 mesos)
-          Hi ha intencionalitat, pot separa els mitjans i fins per aconseguir un objectiu.
            El nen actuarà en funció dels propòsits que vol aconseguir.
-          Assolit el concepte de permanència de l’objecte.

5.) Reacció circular terciària i descobriment de nous mitjans per experimentació activa. (Estadi 5: 12-18mesos)

-          Reaccions terciàries:  accions centrades en el medi que ell repeteix introduint-hi modificacions per experimentar-ne els efectes i comprovar-ne els resultats. L’infant participa activament en el seu desenvolupament cognitiu.
-          L’infant descobreix les relacions entre els objectes i ell mateix.

6.) Invenció de nous mitjans per combinació mental.  (Estadi 6: 18- 24 mesos)
-          Invenció: és la reorganització ràpida dels esquemes construïts a les etapes precedents. Són capaços de pensar  i raonar una solució abans de fer l’acció.
-          Joc simbòlic o de simulació: Es substitueix un objecte per un altre que el representa. Utilitza la imitació.

SUBESTADIS DEL PENSAMENT PREOPERATORI

1.) Subestadi 1. (2 a 4 anys)

Pensament simbòlic i preconceptual.
L’infant lliga l’utilització de les primeres paraules amb valors representatius (signes).
Quan un objecte experimenta un canvi encara que sigui superficial, no pot conservar la seva identitat.
Raonament transductiu:
El seu raonament només té en compte una part del fet o situació.

2.) Subestadi 2. ( 4 a 7 anys)

-          Pensament intuïtiu: Realisme infantil es la indiferenciació entre el món psíquic i el món físic.
-          Adquisició d’invariants: identitats i funcions.

5 comentaris:

  1. Hola nuria, et comentare que hem sembla la teva entrada.
    Esta bé perque és com un resum i per estudiar esta bastant esquematitzat. Per altra part no es molt creatiu, ja que es tot lletra i tampoc al estar com un resum, no hem raones el perque et semblen important aquestes fites que has esmentat.

    ResponElimina
  2. Hola Nuria, m'agraden les teves explicacions, però penso que hi ha alguna que tendries que haver justificat una mica més perquè tu destaques aquestes fites. Cal dir que les fites que tu has escollit són importants, però considero, i es el meu punt de vista, que hi han fites molt mes importants com per exemple el fet de que de 4 a 8 mesos pot fer algun tipus d'mimitació, no vull menysprar les teves fites, ja que considero que totes son importants.

    ResponElimina
  3. En cuanto a la estructura tengo que decirte que me parece adecuada porque para estudiar es muy útil ya que está muy bien resumido y diferencias cada uno de los apartados. Por otro lado, creo que "les fites" para el estadio sensoriomotor eran 10 y para el preoperacional 5 por lo que podrías haber puesto alguna más aunque hubiera sido en la preoperacional.
    De todos modos, lo que has puesto creo que es lo más destacado de cada uno de los apartados.
    Por otro lado, a parte de escribir lo más destacado, podrías haber justificado alguna de las que has puesto.

    ResponElimina
  4. Hola Nuria,

    doncs a mi m'ha agradat la teva manera d'explicar les fites, la trobo molt personal i detallada, comentes el mes important amb les teves paraules, algunes les hauria explicat una mica mes pero en general prou be.

    ResponElimina
  5. Hola Núria!
    Està tot separat per parts, remarcant cada subestadi.
    En quant a cada subestadi està ben explicat i algun raonament.
    En conclusió, està bé, una bona argumentació, l'únic que hagués estat bé és haver posat una fotografia, ja que la Bea ho ha fet i estava molt bé, però jo tampoc ho he fet, però al veureu m'ha agradat.

    ResponElimina